Ägarbyte

Instruktioner vid ägarbyte

Vid ägarbyte är det viktigt att föreningen kontaktas.
Det finns två fall, om det Telias gruppavtal (Triple Play) eller öppet nät beskrivna nedan.

Ägarbyte om Telias gruppavtal finns på fastigheten:

Säljaren har ansvar för att router, TV-box, fjärrkontroll och alla tillhörande kablar och nätadaptrar som är Telias egendom lämnas kvar i huset, annars blir säljaren debiterad för inköp av ersättningsutrustning.
I de fall säljaren köpt till extra tjänster, t.ex. film eller sportpaket är det säljaren ansvar att avsluta dessa.
Köparen skall kontakta fiberföreningen på info@skepplandafiber.se för att vi skall kunna uppdatera vårt medlemsregister via en ny medlemsansökan.
Vidare skall köparen gå in på telia.se/aktivera. Där aktiveras gruppavtalet på nya innehavaren. Viktigt att endast välja de tjänster som är prissatta till 0 kronor, TV och internet. Gå sedan till ”kassan” och fyll i efterfrågade uppgifter. Detta är viktigt för åtkomst till ”mina sidor” på Telia innehållande koder m.m. Vid ev. problem med detta kontakta Telia 020 20 20 70.

Ägarbyte om öppet nät finns på fastigheten:

Säljaren har ansvar för att avsluta sina tjänster hos vald leverantör samt återsända ev. erhållen hårdvara till denne.
Köparen skall kontakta fiberföreningen på info@skepplandafiber.se för att vi skall kunna uppdatera vårt medlemsregister via en ny medlemsansökan.
Tjänster beställs på zmarket.se, där finns ett mycket stort urval med varierande prisbild och bindningstid.

Se dokumentfliken.

Comments are closed.