Felanmälan/Driftinfo

Vid felanmälan av t.ex. bredband eller TV-tjänster är det viktigt att felanmäla till sin tjänsteleverantör, inte till fiberföreningen. Detta gäller oavsett vad ni upplever för fel.
För er som valt det av föreningen upphandlade gruppavtalet, Telia ”Triple play” är det till Telia ni skall vända er, telefon 90200 eller deras web-plats telia.se
För er som gjort ett eget val på ZMARKET och kanske bara valt bredband från t.ex. Bahnhof, Bredbandsbolaget etc., ni skall vända er till respektive företags kundtjänst.

21/11-19
Det är sedan 20:30 ett strömavbrott som påverkar föreningens huvudnod, anläggningen matas från batterier just nu men dessa förväntas hålla max 2 timmar.
Efter detta kommer även ni som har ström nu att drabbas av avbrott på internet/TV t.ex. Hålanda, Gunntorp, Skönningared.
Detta då ingen signal matas från huvudnoden till underliggande noder då strömmen batterierna tar slut.

Du kan även själv kontrollera din adress på:
https://zmarket.se/privat/driftinformation

Har det nyligen varit ett avbrott och din utrustning inte fungerar testa att starta om all utrustning du har. Detta gäller då både routern och CPE:n.

Historik

Comments are closed.